Integracja sensoryczna

Integracja sensoryczna  w rozumieniu ogólnym to proces neurologiczny organizujący wrażenia płynące z ciała dziecka i otaczającego go środowiska w taki sposób, by mogły być użyte do codziennego funkcjonowania, do celowego działania. W procesie tym, mózg informacje otrzymane ze wszystkich zmysłów segreguje, rozpoznaje, interpretuje, łączy ze sobą i wcześniejszymi doświadczeniami odpowiadając na wymagania płynące ze środowiska.

Poprzez odpowiedni sposób teapeutyczny wspomagamy prawidłowy rozwój dziecka.

 

Diagnoza i indywidualna terapia dzieci w zakresie:

  • trudności w nauce,
  • ADHD,
  • Autyzm,
  • Zespół Aspergera,
  • grupa ryzyka (wcześniaki)

Terapia SI

  • dostarcza stymulacji przedsionkowej, proprioceptywnej oraz dotykowej
  • poprawia poczucie równowagi i koordynacji oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • poprawia motorykę dużą i małą
  • poprawia umiejętność czytania, pisania i inne umiejętności szkolne
  • sprawia, że bodźce dotykowe i inne mniej zaburzają działania dziecka
  • sprawia, że dziecko lepiej słucha, wypełnia polecenia, koncentruje się
  • sprawia, że dziecko chętniej podejmuje się nowych i trudnych zadań
  • sprawia, że poprawia się mowa i sposób wyrażania się dziecka
  • sprawia, że stopniowo maleje nadpobudliwość - dziecko zaczyna kontrolować swoje nadmierne nasilone reakcje na otoczenie
  • ma charakter naukowej zabawy sprawiającej przyjemność dziecku
  • dziecko nie chce zakończyć sesji terapeutycznej (tak bardzo podobają mu się zajęcia) - jest to oznaka sukcesu

Do badania dzieci wykorzystywane są Testy Obserwacji Klinicznej SI oraz Południowo-Kalifornijskie. Testy Integracji Sensorycznej. Oceniają one funkcjonowanie dziecka w takich sferach jak:

  • percepcja wzrokowa
  • przetwarzanie wrażeń somatosensorycznych (dotyk i propriocepcja)
  • przetwarzanie wrażeń przedsionkowych
  • koordynacja oko-ręka
  • planowanie ruchu czyli praksja